fredag 8. juni 2012

Moro med krympeplast

Jeg får litt dilla på krympeplast innimellom...
Det er sikkert mange av dere som vet godt hva jeg snakker om,
men for dere andre er det kort fortalt; -plast som krymper ved varme!

Man kan bl.a.lage sine egne knapper, stemple mønster på og fargelegge trykk.
(som på uglen lenger nede her)
Kan bruke hvilken som helst puncher, klippe ut o.l.
Altså, mye moro med krympeplast:)

Det du trenger er krympeplast, varmepistol og evt div stempel + stempepute


Her har jeg startet med å stemple noen trykk på blank plast,
og så klippe det ut, (trenger ikke være supernøye)
Pass på når du stempler, det er lett at stempelet ditt "sklir" på plasten.


Her ser dere hvor liten bysten ble etter krymping.
Den var i utgangspunktet like stor som treet.
-og fra å være tynt som papir til å bli hard plast.

 

Her er en ugle jeg farget med promarkerene mine.
Dro bare lett over med tusjen, bare fint om det blir litt "liv".
Denne ble stemplet på hvit plast.


Så er det bare å blåse på med varmepistolen...
-den krøller seg nesten helt sammen først...

... strekker seg mer og mer ut,

-og VOILA!
En ferdig liten plast-ugle:)
Søt, ikke sant?

 
Her ser dere et ferdig produkt i bruk på en tag,
-det lille plast-treet.



Flere detaljer rundt tagen finner du i bloggen min;)
Ha en kreativ flott helg,
og kos dere med verdens beste hobby:)
Klem DT-pike Synnøve V

3 kommentarer:

RitaK sa...

Kjempegøy :-)

Mette sa...

Dette er morsomt, og de blir knallfine når de har krympet seg:)

Klem Mette

Liven sa...

Dette må prøves!Takk for inspirasjon! Og den tagen var kjempeflott....