tirsdag 19. juni 2012

I-siste-liten-gave

Har du noen gang plutselig blitt bedt bort og det er en slik anledning at du absolutt burde hatt med deg noe til vertinnen??? Da er gode råd dyre- eller kanskje ikke..... Har du som meg noen Ikea-flasker på lur har du på 1-2-3 en søt gave til enhver vertinne.



Denne "melkeflasken" fra Ikea koster 19 kroner.  Med litt gammelt notepapir eller gamle boksider, et vintage bilde, litt blonder og blomster- så vips er gaven ferdig!  



Jeg har brukt gamle noterak til min flaske. Jeg har malt oppå de gulnede sidene med Gesso. Da bruker jeg svamp for å få hvitmalingen så tynt utover som mulig slik at man ser notene gjennom.  



Vintagebildet er fra et klippeark fra Pion design. Rundt bildet har jeg limt på en vakker blonde. Og glad i rosa roser som jeg er, har jeg selvfølgelig limt på godt med det også....  Knappene er i utgangspunktet helt gjennomsiktige, og de har også fått smake svampen med Gesso.


Det meste av produktene jeg har brukt på min melkeflaske finner du hos

Og man trenger selvfølgelig ikke lage en sukkersøt flaske med rosa blomster! Bruk det du har!!!! Bruk farger eller pynt som vertinnen liker, her er mulighetene mange!


Lykke til med din "i-siste-liten-gave" du også! Flere bilder av flasken ser du i bloggen min.



Klem, Hege

2 kommentarer:

Mette sa...

Delikat og flott flaske. Dette er slike gaver vi jenter liker å få:)

Klem Mette

Elin sa...

Nydelig flaske og en kjempefin ide :) Utrolig hva man kan putte i disse flaskene også!